Umělá inteligence pro malé podnikatele není již nadále možností. Je to nutnost.

Čas k boji

 
Nejdříve pojme nastavit samotnou scénu. Dejme tomu, že se jedná o anglickou hospodu někde na předměstí Londýna. Prší, očividně. Jsme čtyři, kteří se krčí u malého stolku někde uprostřed téhle hospody.
 
Bylo nebylo, jednou jsme spolu pracovali. Byli jsme učitelé a nyní jsme marketéři.
 
Jednou za čas, když nám hvězdy přejí, tak se všichni v téhle hospodě sejdeme.
 
Je tu málo času pro nějaké dobré mravy. Není tu žádný ohled na nuance. Smějeme se, vtipkujeme, hrajeme hry s kostkami. Zjistíme, kdo dělá co a kde. Pijeme, hádáme se a učíme se jeden od druhého.
 
Avšak v tuto určitou noc to trochu ožilo. Byla tu nezvyklá míra neklidu. Všechno to začalo s tímto.
 
„Umělá inteligence je hrozně drahá a člověk ji nemůže věřit.“
 

Explozivní potenciál umělé inteligence

 
Na jedné straně, Jeff. Pracuje v PPC marketingu.
 
Na druhé straně, Richard, který pracuje pro jeden technologický start-up.
 
Pojďme nejdříve zmapovat jejich hádku. Výzkum společnosti PwC uvádí, že do roku 2030 vzroste HDP Spojeného Království o deset procent jenom díky umělé inteligenci. To je něco málo přes dvě stě osmdesát devět miliard dolarů navíc. Celosvětově, to je něco kolem třinácti procent.
 
Richardova linie argumentů: pokud člověk selže v kapitalizaci na této příležitosti, jiní se jí chopí.
 
A věci se začaly řítit do temnot. Jeff totiž navrhl to, že právě nyní, valná většina podnikatelů nemůže vůbec čerpat výhody z umělé inteligence. Je to ztráta času. Eventuálně se stane užitečnou, ale ne teď.
 
Upřímně, tohle je prostě špatně. Richard mu přesně tohle řekl. Co se týče umělé inteligence jako objevujícího se trendu – jako něco, co je již v provozu, ale není to ještě nějak dalekosáhle uplatněno – je to nebezpečná chyba.
 

Třicet pět procent obratu Amazonu je již nyní generováno jeho doporučující umělou inteligencí. SPotify, Netflix a YouTube jsou šampióny v tomto poli a hlavně v používání algoritmů, aby dostali lidi k tomu, že budou konzumovat více obsahu, daleko častěji a po delší časové úseky.
 
Richard ale šel ještě dál. Vypil zbytek jeho pinty piva a řekl: „Podívej, kamaráde, je to černobílé. Buď se chytneš umělé inteligence, nebo ne. Buďto se chopíš příležitosti sáhnout si pro svou porci zlata v pokladu, nebo ne. Změň svoje způsoby nebo budeš zanechán v prachu jiných.“
 

Ten to schytal, co?

 
„Ok,“ řekl Jeff, „velcí chlapci používají umělou inteligenci. Avšak malí podnikatelé nemohou. Nemají prostředky na to, aby investovali velké peníze do umělé inteligence a jejich zaměstnanců, ani na to nemají čas.“
 
Pádný argument.  Studie společnosti Vistage zjistila, že jenom zhruba čtrnáct procent všech malých a středních podniků používá umělou inteligenci. Padesát jedna procent ji využívá jako asistenta v byznys operacích, čtyřicet šest procent ke zlepšení zapojení zákazníků.
A Jeffova bezchybná linie argumentu je širokosáhlá. Jsou tam argumenty jako: technologie umělé inteligence je nyní navržena pro velké společnosti. Je navržena pro Amazon, kteří mohou utratit dvacet tři miliard celosvětově na vývoj a výzkum.
 
Avšak tohle není tak úplně pravda. A pokud tato pozice není vyzvána a není tu konkurence, tak poté gigantické firmy budou příliš silné a příležitost prostě zmizí.
 

Umělá inteligence na vstupní úrovni

 
Ale i tak Jeff přiznal, že používá některé velice jednoduché formy umělé inteligence k automatizaci.
 
Používal například Account Anomaly Detector – volně dostupný skript GOogle Ads, který detekuje a upozorňuje vás, když se účet najednou chová nějak divně. Také si nastavil krizové upozornění na nula dojmů.
 
Ok. Jakýkoliv PPC manažer při smyslech bude automatizovat alespoň nějakou část jejich GOogle Ads. Pokud nepoužívají platformu k těmto účelům, tak používají alespoň skripty.
 
„To ale není dostatečně dobré,“ odvětil Richard.
 
Ozvalo se kolektivní mručení od celého stolu.
 

Musí to všechno fungovat

 
Richard se ztišil.
 
„Podívej, ve světě neustále více intruzivnějšího softwaru, software automatizace poháněný umělou inteligencí tě může ve skutečnosti uklidnit. Můžeš se přestat starat o práci. Dnes večer, již nyní, jsem viděl, jak si kontroloval svoje účty minimálně pětkrát,“ řekl.
 
Jeff se zavrtěl na své židli.
 
„Je páteční večer,“ řekl Richard, „měl bys být schopný si vyjít s přáteli do hospody a dát si něco na pití, aniž by ses o to musel starat.“
 
To dává smysl. Technologie automatizace suplementuje to, co byste normálně dělali, jak jsme se již dohadovali předtím. Nastavte pravidla automatizace na platformě tak, že kdyby se stalo něco podezřelého, dostanete upozornění. Nebo pozastavte vadnou kampaň, skupinu reklam či reklamu dokud nezjistíte, co se stalo a dokud to neopravíte.
 
Nyní existuje software, který dokáže udělat všechno. Spolupracoval jsem s Adobe Marketing Cloud v tomto obchodním a relaxačním gigantovi v průmyslu. Richard používal Kenshoo.
 
Jsou to plnohodnotné, všechno-v-jednom balíčky, které vám dovolí nabízet unifikované marketingové strategie, které jsou všechny pod jednou vlajkou. Software poháněný umělou inteligencí tlačí postřehy, automatizaci a to ve velkém měřítku.
 
„Ale,“ stěžoval si Jeff, „ceny jsou šílené pro malý podnik. Nemáme takový rozpočet, čas ani zkušenosti, aby tohle mohlo fungovat.“
 

Nula času sám

 
Avšak jsou tu daleko lepší možnosti pro malé podnikatele.
 
Ve skutečnosti je tu celá široká škála nejrůznějších platforem, ze kterých si můžete zvolit, když dojde na optimalizaci, automatizaci a spravování PPC kampaní v širokém měřítku.
 
Nyní, na rovinu, v těchto dnech pracuji pro jednu z platforem: Adzooma.