TF-IDF: nejlepší nástroj pro optimalizaci obsahu, který SEOs nepoužívají

TF-IDF, zkráceně pro frekvenci termínu – opačnou frekvenci dokumentu, identifikuje ty nejdůležitější termíny, používané uvnitř v daném dokumentu. Je to jeden z těch nejpřehlíženějších nástrojů pro optimalizaci obsahu, který je dnes používán SEO konzultanty a praktiky.
 
TF-IDF vyplňuje mezery ve standardním průzkumu a výzkumu klíčových slov. Saturace cílených klíčových slov přímo na stránce nerozhoduje a neurčuje jejich relevanci – kdokoliv může praktikovat cpaní klíčových slov. Marketéři vyhledávání mohou použít TF-IDF, aby odhalili specifická slova, která používají TOP hodnocené webové stránky k tomu, aby přidali kontext pro jejich cílená klíčová slova, což je způsob, jakým internetové vyhledávače chápou relevanci.
 

Proč by se měli SEO konzultanti a praktici zajímat o TF-IDF?

 
Provádění TF-IDF analýzy ukazuje ty nejdůležitější slova, použitá v TOP 10 webových stránkách pro daná klíčová slova. Uvidíte přesné termíny, které internetové vyhledávače považují za vysoce relevantní pro vaše klíčová slova a poté porovnají váš vlastní obsah s tím od konkurence.
 
Nyní, nenavrhuji to, abyste vyhodili z okna všechny vaše ostatní nástroje pro výzkum klíčových slov – stále jsou to velice užitečné nástroje v počátečních fázích, když si volíte cílení na klíčová slova. Avšak jednoduše neposkytují sémantické klíčové slova nutné k plné reprezentaci tématu.
 
Pojďme nyní tedy porovnat sémantické schopnosti nástroje pro výzkum klíčových slov s nástrojem TF-IDF:
 
Klíčové slovo = „Jak udělat kávu“