Nextdoor se objevuje jako nová destinace pro lokační marketing

Nextdoor je více než místo pro sousedy, kde mohou prodat své použité kávové stolky a starat se o místní trestní činnost. Dle svého vlastního popisu „největší světová sociální síť pro sousedství“ je také platformou pro lokační marketing pro firmy.
 

Vzestup Nextdoor

 
Od svého rozšíření ve Spojených Státech v roce 2011, dvě stě dvacet tisíc sousedství celosvětově, dokonce v době, kdy byl Facebook pevnost pro sociální sítě, se zapojilo do Nextdoor. Jak? Tím, že platforma nabídla hyperlokální funkce. Kdežto Facebook si cení hlavně sám sebe v tom, že spojuje lidi žijící od sebe daleko, Nextdoor jde přímo opačným směrem tím, že spojuje lidi, kteří žijí v blízkých geografických blízkostech od sebe navzájem. Jenom uživatelé s ověřenými adresami se mohou připojit, a když se tak stane, Nextdoor jim přidělí sousedství s definovanými hranicemi. Odtud mohou uživatelé sdílet celou škálu obsahu, jako například mohou nahrávat oznámení o ztrátách a nálezech, diskutovat o dopadu městské legislativy, organizovat setkání pro veřejnou bezpečnost – a v nedávných letech, také prodávat a kupovat služby a produkty.
 
Když Nextdoor poprvé vyskočil na světlo světa, stránka musela hodně zatínat zuby, aby zůstala volná od komerční aktivity. Dokonce, jak již CEO Sarah Friar uvedla pro BBC, Nextdoor původně zakazoval komerci, protože si myslel, že kupování a prodávání by rozmělnilo účel platformy a z městské haly pro otevřenou diskuzi mezi sousedy by se stalo tržiště. Avšak každodenní uživatelé začali nabízet své služby, i tak, jako například doučování nebo dohled nad dětmi.
 
„Realita je taková, že komerce je velkou součástí naší zdravé komunity,“ uvedla. „Naši zákazníci nás naučili, že je tohle důležitá část budování komunity.“
 
Evoluce je podobná tomu, jak Facebook začal povolovat firmám nakupovat a prodávat na jeho tržišti poté, co uživatelé začali spoléhat na soukromé skupiny k prodávání a kupování služeb a zboží. Jinými slovy, komerce se sama objevila ze strany uživatelů.
 

Jak Nextdoor vychází vstříc firmám

 
Nyní Nextdoor aktivně vychází vstříc firmám několika rozumnými způsoby.
 
Firmy si mohou nárokovat stránky a vytvářet organické seznamy stejně, jako tomu je na Google My Business. Stránky dávají uživatelům Nextdoor šanci hodnotit a recenzovat (s tím, že vysoce hodnocené firmy si vyslouží „oblíbenec sousedství“ odznak). Organizace si tak může nárokovat až deset stránek s jedním účtem. Pravidla optimalizace obsahu na Google se aplikují i zde. Nárokování si stránky správným způsobem znamená sdílení přesných dat polohy, rozumnou optimalizaci obsahu pro vyhledávání a srozumitelné obrázky. Také je naprosto kritické pro firmy, že mohou využít praktik managementu jako například odpovídání na recenze a komentáře uživatelů. Buďte si ale vědomi toho, že hyperlokální nátura Nextdoor, uživatelské hodnocení a recenze jsou pravděpodobně nahrány lidmi, kteří se osobně znají, což je činí hodnotnými.
Společnosti tak mohou nabízet nejrůznější slevy a nabídky, propagovat své zboží, což je nedávno spuštěná funkce. Následující příklad ilustruje nabídku obsahující dobře definovanou výzvu k akci jako „úklid domácnosti za tři sta padesát dolarů“ a „kontrola zabezpečení a stavu klimatizace“. Firmy tak mohou nastavit podmínky jako „pouze v kamenném obchodě“ a cílit tak nabídku na uživatele napříč různými sousedstvími, záleže na tom, jak cílená nabídka to musí být. Uživatelé mohou využít, uložit nebo sdílet nabídku, stejně tak jako napsat firmám a požádat je o více detailů. Také Nextdoor podporuje uživatele, aby objevovali nabídky s dobře umístěnými ikonami jejich osobních stránek. Stejně jako je to s jakýmikoliv nabídkami on-line, je důležité , aby firmy používali čisté, stručné výzvy k úkonu s příslušnou grafikou, doplněnou o přesné umístění na Nextdoor.