Rok 2018 má za sebou prvních pár měsíců a spousta firem hledá příležitosti, které by jim umožnily růst a prosperovat. Není přitom třeba hledat nové triky a postupy, často stačí jen zapracovat na těch stávajících a vylepšit je. Mezi tyto případy patří i SEO optimalizace, která je nezbytnou součástí marketingu každé společnosti a o kterou se musíme starat po celý rok.
Podívejme se proto spolu na technickou SEO optimalizaci, která tvoří důležitou část úspěchu a bez které se výsledky jen těžko dostaví.
Řekneme si několik základních chyb, které se mohou na Vašich webových stránkách objevit a které mohou negativně ovlivnit hodnocení i pozici ve vyhledávači. Pokud chyby správně identifikujete a poté napravíte, můžete se těšit na nárůst počtu návštěvníků, lepší umístění i vyšší efektivitu Vašeho obsahového managementu.
Zde je 5 velmi častých chyb, které negativně ovlivňují hodnocení a umístění:
Nefungující odkazy
Jak plyne čas, velké množství webových stránek mizí, mění majitele nebo mění svojí značku. Ve většině případů majitelé ostatní weby nekontaktují a výsledkem je nefungující odkaz na Vašem blogu, článku nebo produktu. Takové odkazy mají negativní vliv na SEO konkrétní stránky, ale i na SEO celého projektu. V případě velkého množství takových odkazů můžete přijít i o několik desítek pozic a vyhledávače Vás budou klasifikovat jako obsahově nedostatečné (nemluvě o naštvaných návštěvnících).
Úkol:Zkontrolujte všechny odkazy, které směřují na jiné webové stránky, a ujistěte se, že weby, na které odkazujete, stále fungují a nabízí relevantní obsah. Použít k tomu můžete například nástroj Screaming Frog, který Vám to výrazně usnadní.
Meta popisky
Dobře vytvořené meta popisky můžou mít stěžejní vliv na to, zda uživatel navštíví Váš web nebo nikoli. Většina lidí tento fakt ale přehlíží a po jejich vytvoření jim již nevěnují pozornost.
Stejně tak jako webové stránky se mění i produkty a jejich vlastnosti. Udržování aktuálních meta popisků je proto velmi důležité a je třeba se této problematice věnovat v pravidelném časovém intervalu. I v případě, že se webové stránky a produkty nemění, je třeba meta popisky kontrolovat a to kvůli neustále se vyvíjejícímu prostředí SEO optimalizace.
Příklad tohoto vývoje můžeme najít například v prosinci minulého roku, kdy Google zvětšil maximální délku snippets z 160 znaků na 320 znaků. Jelikož snippets čerpají ve většině případů z meta popisků, spousta webových stránek této možnosti nevyužila.
Jak vyhledávače, tak i uživatelé chtějí výstižné a přesné popisky, které jim ihned nastíní obsah webové stránky. Využijte toho a nabídněte jim to, co hledají.
Úkol:Zkontrolujte a upravte všechny meta popisky na všech důležitých částech Vašeho webu. Vaším cílem by měly být informačně kvalitní popisky, které přesvědčí uživatele o kvalitě Vašich webových stránek. Délka těchto popisků by měla být okolo 320 znaků a měly by obsahovat klíčová slova vázající se k produktu, službě nebo článku.
Responzivní design
Přesto že responzivní design zatím není jedním z parametrů při hodnocení pro PC verze webů, je výborné jej mít a vylepšovat. Nejen proto, že pomáhá u mobilního vyhledávání, ale také proto, že uživateli přináší jednoduché ovládání celého rozhraní a to na jakémkoli zařízení.
V blízké budoucnosti bude navíc responzivní design s největší pravděpodobností kritériem i pro PC verze webových stránek, což naznačuje i zavedení Mobile-first indexování.
Responzivní design mimo jiné přináší:
- Větší pohodlí pro návštěvníka včetně snadnějšího ovládání
- Porozumění tomu, co návštěvník hledá a z jakého zařízení k webu přistupuje
Ve chvíli, kdy se Googlu podaří přesvědčit většinu vývojářů o tom, že responzivní design je tou správnou cestou, promění se tato výhoda v pravidlo a webové stránky, které responzivní design mít nebudou, budou značně znevýhodněné.
Pokud chcete otestovat Vaše vlastní webové prostředí, pomůže Vám s tím Google Mobile Resposive test. Nezapomeňte ale na to, že tento nástroj není všemocný a nabídne Vám pouze odpovědi vztahující se k technické stránce Vašeho designu. Pro kompletní pochopení chování uživatele a jeho následné zkušenosti musíte využít i jiné nástroje, které Vám řeknou o jeho zájmech více.
Skvělým příkladem takového nástroje je Google Analytics, který nabídne detailní informace o tom, co uživatele na Vašich webových stránkách zajímá.
Úkol:Prověřte svůj responzivní design jak po technické, tak i uživatelské stránce a zjistěte, zda nabízí přehledné a dostatečně srozumitelné prostředí.
Interní odkazy
S postupem času se mění vzhled webové stránky, její struktura, ale i obsah. To může vyústit v nefunkční odkazy, které nesmyslné snižují Vaše hodnocení. I přes to, že nefunkční interní odkaz nenapáchá tolik škody jako ten externí, i tak je potřeba je pravidelně kontrolovat a opravovat.
Úkol:Zkontrolujte všechny interní odkazy a přesvědčte se, že fungují správně a odkazují na správné části Vašeho webu.
Rychlost načítání webové stránky
Většina webových stránek se načítá až příliš pomalu a u mobilních verzí platí toto pravidlo dvakrát tolik. Pokud mezi takové weby patříte, máte problém a to hned ze dvou důvodů.
- Rychlost načítání se stane parametrem pro hodnocení v červenci tohoto roku.
- Uživatelé nemají rádi, když musí čekat
Jaké je možné řešení? Najměte si profesionály. Velké množství firem staví svoje webové stránky na redakčních systémech typu WordPress, do kterých pak přidají velké množství různých pluginů. To je ovšem cesta k nekonečnému čekání a rozzlobeným návštěvníkům.
Investujte do svých webových stránek a najměte si profesionála, který pro Vás vytvoří precizní a optimalizovaný kód. Věřte, že investice se Vám v budoucnu vrátí a z dlouhodobého hlediska ještě ušetříte.
Úkol:Optimalizujte kód tak, aby vyžadoval co nejméně HTTP žádostí, JS souborů a načítání CSS šablon. Zvýšení rychlosti načítání není snadné, ale přinese požadované výsledky.